قصه های راست راستکی من

درد و دل نوشت... شاید هم زندگی نوشت...اصلا فقط "نوشت"اش مهم است.

قصه های راست راستکی من

درد و دل نوشت... شاید هم زندگی نوشت...اصلا فقط "نوشت"اش مهم است.

از بانوی فعال فرهنگی بدم می آید.

دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۳۶ ق.ظ
اگر تمام عمرم را یک دور مرور کنم به یک نمودار  میرسم که اگر این نمودار یک جهتش هیجاناتم باشد و جهت دیگر فعالیتهای مهم زندگیم  یک تابع سینوسی را نشان میدهد.

اولها یعنی در کودکی تر هایم نه هیجانی داشتم نه فعالیت فرهنگی . اما اندکی بعد که حزب اللهی نام گرفتم فعالیتهایمان همراه با هیجانات ناشی از آن شروع شد تا جایی که اگر کسی  فعالیت فرهنگی نمیکرد مسلمان نبود و اندکی بعد یعنی در ماکسیمم نمودار سینوسی اگر کسی فعالیت فرهنگی نمیکرد آدم نبود!!
ماکسیمم این هیجانات ناشی از افراط در فعالیت فرهنگی کردن با تو پوزی خوردن از مسئولین ، رفقا، مردم، خانواده... تبدیل به صفر شد و رفته رفته ادامه نمودار مفهومی را خلق  کرد که بنده از تفسیر آن عاجزم . اما امان از سیاست یا اینکه مرده شور ببردش! که هیجانات ما را بالا برد و نا چار فعالیتهای ما از منفی شروع شد و به ماکس خود رسید .....



هر چه از این نمودار بی سر و ته خمیده و در هم تنیده بگویم آخرش یک تابعی را تفسیر کرده ام  که بند و بنده تعلقات مادی است و تف به ذاتی که اسم حزب اللهی روی آن گذاشت. 

نمودار اگر نمودار است و زندگی زندگی و فعالیت فرهنگی هم فعالیت فرهتگی باید تابع درجه 1 باشد درجه 1 یک! طوری که هر چی قد میکشد  و از کودکی رو به بزرگی میرود ،برود آسمان برود پیش خود خدا . این طوری تابع است اصلا خود شیعه خود پیرو زهرای اطهر.

و حالا که نمودار سینوسیم روی نقطه صفر گیر کرده از خودم و از کودکی ترهایم راضی ترم تا آن وقتها که حزب اللهی بودم! می شود از همین جا هم تابع بود این همه هیجان را به حلقوم فعالیت فرهنگی نریخت تا هار شود و پاچه هر چه عوام الناس و خواص الناس را بگیرد!

به همین جهت از بانویی (که خودم باشم) و فعال فرهنگی بدم می آید.
۹۲/۰۶/۱۱
طهورا احمدی

نظرات  (۹)

سلام

قلم خوبی دارید. امیدوارم نوشتن را ترک نکرده باشید . شاید هم در تلگرام و ... فعالیت دارید.

خیلی خوب فعالیتهای فرهنگی را با یک نمودار نشان داده اید . با یک نمودار

 سینوسیه ساده جملاتتان و مقصودتان را فهماندید.

من نویسنده نیستم ولی نوشته هایی که کوتاهند و مطلب را به خوبی به ذهن منتقل می کنند دوست دارم.

البته محتوای پیامتان هم درست است فعالیت فرهنگی بروبچ حزب اللهی گرفتار

نوسان است و گاهی به جای نزدیک شدن به خدا ، فرسنگ ها دور می کند.

من کمی از این ماجرا دور ماندم البته فقط کمی 

فقط به این دلیل که پایبند اصل میزان حال فعلی افراد است هستم و ما مأمور به 

تکلیفیم و نه نتیجه

برایتان آرزوی موفقیت دارم.
سلام علیکم

هرچند که نه بانو هستم و نه فعال فرهنگی اما...

حرفتان حق است


لینک شدید
موفق باشید
یا علی
سلام
خرف دل مارو زدید

۱۶ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۲۶ آفـتابـــــــ گـردان
سپاس گزارم از تفسیر نوشته تان که می دانم برای یک نویسنده کار سختی است.

ان شا الله که کارهایمان، فرهنگی و غیرفرهنگی همه خالص و فزاینده باشند.


از ظرافت دید نیست، چندان! چهار سال ریاضی خواندن دبیرستان وقتی با سال ها فیزیک خواندن بیامیزد، نگاه به این پست ها هم این طور می شود! من شرمنده ی این گیر دادنم هستم.

الحمدلله رب العالمین که ناراحت نشدید : )




راستی!

روزتان مبارک
پاسخ:
والا فلسفه جگر ما را نیز گاز گاز فرموده!!!!!!!!(:
..........................................................................


روز شمام مبارک:)
۱۵ شهریور ۹۲ ، ۰۲:۰۵ آفـتابـــــــ گـردان
حتما من بد متوجه شده ام. نفرمایید : )

این خودکوبی و درک ناقص از خداوند اگر شخصی باشد که نوشتنی نیست. راستش من زیاد نفهمیدم نتیجه ی منطقی این پست را. حرف اصلی اش را.

گفتید: "اگر این نمودار یک جهتش هیجاناتم باشد و جهت دیگر فعالیتهای مهم زندگیم  یک تابع سینوسی را نشان میدهد" و در جای دیگر گفتید: "نا چار فعالیتهای ما از منفی شروع شد و به ماکس خود رسید ....."
اگر فعالیت بخواهد از منفی شروع شود، یک محور فعالیت باشد و یک محور هیجانات، آن وقت نمودار نمی تواند پیوسته باشد...و در نتیجه سینوسی.

معذرت می خوام این همه بحث کردم. من فقط یک ترم منطق خوانده ام، آن هم اول دبیرستان. ادعایی درین باب ندارم اصلا.

: ) 
پاسخ:
بنده قصد ابراز مسئله ای شخصی دارم که خیلیها درگیرش هستند مثلا خیلی ها فکر میکنند اینجا توی فضای مجازی در حال جهاد اند اما دچار مسائلی می شند که باید گفت صرفا توهم این مسئله رو پیدا کردن!

حرف اصلی این پست:
چرا باید با هیجانات کاذب کار فرهنگی بکنیم هر چند نیت خیر داشته باشیم چرا باید با یک سری مسائل محدثه مانند انتخابات و جریانهای سیاسی خاص فعالیت فرهنگی اوج بگیره؟

فعالیت فرهنگی باید طبق فرموده آقام سید علی خامنه ای باید فزاینده باشه باید رشد داشته باشه ...


البته در مثل مناقشه نیست من نمی تونم بگم حال من دقیقا یک نمودار سینوسی است چنانچه در جایی از مطلب عرض کردم :
و رفته رفته ادامه نمودار مفهومی را خلق  کرد که بنده از تفسیر آن عاجزم .
به طنز عرض کردم و منظورم تطابق صد در صد نداشتن احوالات من و این نمودار است.

ولی من خیلی ذوق مرگ ظرافت دید شما و دادن این توضیحاتم خیلی هم خوب که شما رو پیدا کردم.
شکر شکر شکر:)
۱۵ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۱۱ آفـتابـــــــ گـردان
پیش از هر چیز بگویم که نموداری که در متن توصیف کرده اید با جمله ی اول این پست تقابل دارند. نموداری که شما می فرمایید، در پست، نمودار هیجانات و حزب اللهی گری است بر حسب زمان به گمان من.

و اما تندروی در افکار

کمی صفر و یکی دیده اید قصه را. سیاه و سفید. همین نگاه به نگاه من روی واژه ها موثر بوده که این طور نوشته اید. بعضی واژه ها در خور صحبت درین موضوع نیستند و واژه ها وقتی نامتناسب می شوند که از افکار غلیظ نشات می گیرند. توضیحش خیلی سخت است برایم. همین قدر که گفتم هم با سه چهار بار خواندن متنتان و تامل بود. می خواهم بگویم که نمود بیرونی واژه ها، درون را بر ما آشکار می کنند. 

درست است که نیت ناخالص همه چیز را خراب می کند ولی من شک ندارم بوده وقتی که متنی را خالصانه بنویسید، کاغذی را خالصانه ببرید، در شیب مثبت نمودار وقتی از هیجانات و فعالیت منفی به بیشینه نمودار رسیدید، محال است همه ی انرژی تان زاییده ی سیاست باشد، مگر این که سیاست را عین دیانت بدانیم و آن وقت می شود سوال که آیا باید بمیرد و مرده شور...


عذر تفصیل
پاسخ:
توی وبلاگ قبلی یه همچین اتفاقی افتاد یحتمل به خاطر شخصیت بنده است گنگ هستم و گنگ می نویسم.

اگر خاطرتان باشدنوشته زندگی باید خاص باشد  از این می گوید که چقدر عادی می شود خاص بود
 اما توی این مطلب علاوه بر این مسئله (یعنی چقدر می شود عادی خاص بود ))مسئله دیگری هم هست خود کوبی خودم!! نه اینکه فعالیتهایم حتی برای خدا نبوده نه اتفاقا با صدای بلند( ریا نشود )می گویم بوده! اما خدایی که نشناخته بودمش و هیجاناتم مرا هدایت میکرد تا الله عز اسمه....
اما یک نمودار اصیل جهتش رو به بالا است هیجانش هم بالاست فعالیتهای فرهنگی اش هم بالاست.
از طرفی تعریف فعالیت فرهنگی آن هم در انظار جامعه تعریفی بود که در کودکی تر هایم داشتم  و مردم با این تعریف محک مسلم بودن و نبودن می خوردند!

همه اینها باعث شد مطلب از بانوی فعال فرهنگی بدم می آید را بنویسم که در انتها اشاره کرده ام که خودم را می گویم.
......................................................................................................

می شود بگویید کدام تقابل منطقی را می فرمایید؟:)))))(یعنی مام منطق حالیمونه!)

یکم شدید بود ... نظرتون و میگم... البته محترم!

ببخشید...سلام.

پاسخ:
سلام علیکم.
ممنون که محترم می بیینیدمان هر چند که ترحم برانگیزم تا محترم!!

قبول دارم شدتی که فرمودید  و البته دوسش دارم!!!:)))))))
۱۴ شهریور ۹۲ ، ۱۲:۴۹ آفـتابـــــــ گـردان
بسم الله الرّحمن الرّحیم

سلام


کمی تند رفته اید، هم در افکار و هم در نوشتارتان. هر چند با کلیت مطلبتان کاملا موافقم.
پاسخ:
سلام ممنون که به وبلاگ جدیدالاحداث من انقدر لطف نشون دادید.

شاید حرف شما از جهتی درست باشد و آن هم به دلیل عنوان بنده است که دارای کلیت است انگار من از همه بانوان فعال فرهنگی بدم می آید ...البته تعمد داشتم در این عنوان !
این از تند روی در نوشتار که می پذیرم!

 اما تند روی در افکار کمی سنگین است چرا؟از چه جهت می فرمایید؟
سلام طهورای بزرگوار...
بستن نظرسنجی مطالبم به معنای عدم شنیدن نظرات دوستانم نبود...
هر چه از دوست رسد نیکوست...جایش بر روی چشمهایم...
بستنش کارِ دلم بود...وقتی هم این دلم چیزی بگوید دبگر کاری از من ساخته نیست...
دلی دارم بس لجوج و دلتنگ...خدا قسمت کسی نکند...
......................................................................................................
حـــــــــــرم... مامن دلتنگی های من...
انشالله حرم بعدی به نیابت از شما...
..........................................................................................
به جمع دوستانم پیوستید...
یا علی
التماس دعــــــــــــا

پاسخ:
دلتان و هوایش برقرار ...
احتمالا خیلی عزیزید که وبلاگتان هم برایمان عزیز شده....
خوشحالم که یافتمتان.

.........................................................

دعا کنید بخوادمون ... قشنگ نیست آدم بگه سایه آقا سنگین شده و زشته که بگم سایه من....!!!

 هر چی هست دلم تنگ است دل ما دست دل نایت الزیاره شما....
..........................................................

هم دوستید هم دوستارتان هستیم.

حاججت روا.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی